فروشگاه آوای کودک درگهان

عرضه کننده وسایل کمک آموزشی : کتاب، نرم افزار، اسباب بازی فکری-آموزشی

فروشگاه آوای کودک درگهان

عرضه کننده وسایل کمک آموزشی : کتاب، نرم افزار، اسباب بازی فکری-آموزشی

روانشناسی بازی

 

 

روانشناسی بازی

   مقدمه

 

انسان نیاز به حرکت و جنبش دارد و بازی بخش مهمی از این نیاز است. هر فرد برای رشد ذهنی و اجتماعی خود، نیازمند اندیشه و تفکر است و بازی خمیر مایه این تفکر و اندیشه است. آمادگی جسمی و روحی برای مقابله با مشکلات بخشی از فلسفه ی بازی کودکان است، بنابراین، بازی هر چه گسترده تر، پیچیده تر و اجتماعی تر باشد کودک از مصونیت روانی بیشتری برخوردار می شود. کشف دنیای اطراف بخش دیگری از فلسفه بازی است که کودک حس کنجکاوی خود را از این طریق ارضا می کند. بازی تن و روان کودک را ایمنی می بخشد و مسؤولیتهای اجتماعی و اقتصادی را که در آینده باید بدون کشید به او می آموزد.  

کودک با بازی کردن موقعیتی بدست می آورد تا اعتقادات، احساسات و مشکلات خود را پیدا کند و مهارتهای زندگی را بیاموزد. 

" رابرت وایت" میگوید: «ساعات زیادی را که کودکان صرف بازی می کنند نمی توان به هیچوجه تلف شده تلقی نمود، بازی ممکن است شادی بخش باشد ولی در دوران کودکی یک کار جدی است ».  

 

بدون تردید بازی بهترین شکل فعالیت طبیعی هر کودک محسوب میشود 

 

   

 

تعـــــریف بـــازی : به هرگونه فعالیت جسمی یا ذهنی هدفداری که به صورت فردی یا گروهی انجام پذیرد و موجب کسب لذت و اقناع نیازهای کودک شود، بازی می گویند  

   

نگاه اجمالی 

 

کودکان جهان اهل هر کجا و از هر ملیت و مذهبی و هر قوم و قبیله‌ای که باشند، نیاز به بازی دارند و بازی می‌کنند. فراموش نکنیم که بزرگسالان هم گهگاهی و از روی تفنن چنین نیازی را حس می‌کنند. حتی حیوان هم نیاز به بازی دارد. پس می‌گوییم آدمیان در هر سن و سالی که باشند، بازی می‌کنند. پیر ، جوان ، نوجوان و کودک فرقی نمی‌کند. هر کس قسمتی از وقت شبانه روز خود را صرف بازی و تماشا می‌کند تا لحظه‌ای از رنج جهان بیرون و دنیای جدی را فراموش کند. اما دنیای جدی کودک همان دنیای بازی است.
 

کودک با بازی بزرگ می‌شود، تحول می‌یابد و به سمت کمال می‌رود.  

  

 

 

کمال جسمی ، کمال عقلی و کمال احساسی. این تغییرات و این تکامل ممکن است از چشم پدر و مادر و نزدیکان کودک دور بماند. اما از دیده روان شناسان و محققان این زمینه ، بویژه آنان که برای معرفت روح و روان کودک در تلاشند دور نمانده است.

آغاز فعالیت فروشگاه آوای کوک درگهان

          

 * ذلک الفضل من الله و کفی بالله علیما * (سوره نساء، ایه 70) 


چنین فضل ازسوی یکتا خداست           که داناییش بس همه خلق راست

 

 

 

سپاس و ثنای بی حد بر آستان صفات بی همتای خالقی است که توفیق افتتاح 

 

 " فروشگاه آوای کوک "  

 

را به ما عطا فرمود. امیدواریم بتوانیم قدمی هرچند کوچک در راستای اعتلای فرهنگ و آموزش شهر و جزیره خود برداریم.  

جهت ارائه خدمات بهتر و مفیدتر منتظر نظرات شما عزیزان هستیم.